Kalanti–Kairakatu-projekti
Satavakan suurjännitteisen 110 kV:n johdon rakentaminen alkaa Kalannin ja Rauman välillä
Satavakka Oy saneeraa vuonna 1966 rakennetun 36 kilometrin pituisen voimajohdon Kalannin ja Rauman Kairakadun sähköaseman välillä. Voimajohto saneerataan nykyiselle johtokadulle.
Voimajohtosaneerauksen aikataulu:
- Perustustyöt ja pylväiden kokoonpano alkaa viikolla 15 Pitkäjärven haaralla Raumalla Lähdepellon ja Helistölän läheisyydessä. Voimajohdon rakentaminen toteutetaan touko-kesäkuussa 2021 ja uusi voimajohto otetaan käyttöön juhannukseen mennessä.
- Kalannin suunnalta aloitetaan perustukset ja pylvästyöt toukokuussa. Elokuussa 2021 alkaa varsinainen voimajohdon rakentaminen johto-osittain. Johdon rakentaminen ja käyttöönotto Kalanti–Ihode välillä on syksyllä 2021.
- Voimajohto rakennetaan Ihodesta Raumalle talvella 2022. Voimajohdon käyttöönotto Raumalla on keväällä 2022.
- Voimajohdon saneerausprojekti on valmis kesäkuun loppuun mennessä 2022.
- projektissa saneerataan 36km 110kV:n voimajohto nykyiselle johtokadulle
- Suunnittelu aloitettu kesällä 2018
- esiselvitykset ja reittisuunnitelma
- ympäristöselvitys
- kuulemiskokoukset maanomistajille
- maastotutkimus ja kartoitus, sekä pylväspaikkojen merkintä
- arkeologinen inventointi
- uusien pylväspaikkojen maaperätutkimukset ja peltopylvässopimukset
- johtoalueen reunavyöhykkeen lunastustoimitukset syksyllä 2020
- Urakan toteutus
- urakkasopimus tehty kesällä 2020 TLT Building Oy:n kanssa
- johtokatujen raivaus marras-joulukuu 2020
-
pylväsperustuksien teko aloitetaan talvella 2021
-
pylväiden kasaus ja johtojen vetäminen alkaa kesällä 2021
-
Rauman teräsristikkopylväiden rakentaminen keväällä 2022
-
Johtojen käyttöönotto vaiheittain kevät 2021 - 2022
- Suunnittelu aloitettu kesällä 2018
-
-
Yhteystiedot:
Urakoitsija
Mikko Hakala
mikko.hakala@tltgroup.fi
040-7131811
Satavakan projektipäällikkö
Juho Jussila
juho.jussila@vsv.fi
050-3385 384
-